Contractmanager (IV/ICT)

Iedereen die een medicijn gebruikt, moet daarop kunnen vertrouwen. Dat is waar ruim 500 medewerkers van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) elke dag aan werken, in Nederland én in Europa. Wij beoordelen de werkzaamheid en de veiligheid van medicijnen voor mens en dier, om te bepalen of ze op de markt mogen komen. Daarnaast houden we na toelating ook alle risico’s en bijwerkingen van een medicijn scherp in de gaten. 

Contractmanager

Contractmanagement is een vak apart. Bij het CBG was die taak tot afgelopen jaar verspreid over diverse posities in de organisatie. We realiseerden ons dat we daardoor niet altijd het maximale halen uit de samenwerking met leveranciers. Of beter gezegd, de leveranciers en contracten sluiten niet altijd optimaal aan bij de gewenste dienstverlening. We zijn daarom gestart met een gestructureerde en gecentraliseerde uitvoering van ons contractmanagement. Heb jij ervaring hierin, sta je stevig in je schoenen en bezit je zowel de drive als het geduld om contractmanagement bij het CBG verder te professionaliseren? Dan bieden we je de ideale uitdaging om het nieuwe jaar mee te beginnen! 

De functie

Het CBG heeft een portefeuille van ca. 300 contracten, waarvan het merendeel gerelateerd is aan IV/ICT en onder de aanbestedingsgrens valt. Als contractmanager ligt jouw focus vooral op de grote ICT contracten die wel Europees of meervoudig onderhands zijn aanbesteed. Je komt als expert al in beeld tijdens het inkooptraject en je taak strekt zich uit over de hele looptijd van het contract. 

Jij bepaalt het beleid op het gebied van contractmanagement. Dit doe je altijd in samenspraak met het Hoofd FIKC, de (senior) Inkoopadviseur en de Servicemanager. Naast het management van de grotere contracten, geef je gevraagd en ongevraagd advies en ondersteuning aan contracteigenaren (meestal afdelingshoofden) binnen de organisatie. 

Als contractmanager heb je te maken met een groot aantal interne en externe stakeholders. Denk, naast contracteigenaren en leveranciers, ook bijvoorbeeld aan de Service Level Managers, de CIO of de concern Inkoop van het ministerie van VWS. Samenwerking is hierin de sleutel tot succes. Een pittige discussie op inhoud valt daar ook onder, zolang er een gezamenlijke verantwoordelijkheid wordt gevoeld voor het eindresultaat. Als contractmanager ben je een kei in zakelijke relaties!

Samenvatting van je werkzaamheden:

  • Je hebt een actieve rol bij het opstellen van nieuwe/hernieuwde contracten met duidelijke en meetbare voorwaarden (SLA’s en KPI’s) en minimale risico’s. 
  • Tijdens de looptijd van een contract bewaak je de naleving van afspraken, je coördineert eventuele tussentijdse wijzigingen en de jaarlijkse leveranciersevaluatie.
  • Je evalueert risico’s en je bemiddelt bij discussies tussen opdrachtgever en leverancier, je bent actief betrokken bij de oplossing.
  • Je onderhoudt een sterk netwerk van stakeholders en bij een discussie stuur je op organisatiebelang zonder daarbij de relatie uit het oog te verliezen. 
  • Je realiseert kostenbesparingen door processen te stroomlijnen en efficiënter te maken.

Jouw uitdaging

De functie van contractmanager is relatief nieuw binnen het CBG. Het opzetten van en inhoud geven aan professioneel contractmanagement is een uitdaging en een meerjarige klus. Je kunt rekenen op veel ruimte en eigen verantwoordelijkheid om jouw inzichten te verwezenlijken. En op de medewerking van hardwerkende collega’s, zowel binnen als buiten je eigen afdeling. Je staat dus niet alleen, maar je bent wel de enige contractmanager. Dat betekent dat je zichtbaar bent in de organisatie. En omdat het verbeterpotentieel groot is, kun je jouw impact ook al snel herkennen.

De afdeling

Als contractmanager maak je deel uit van team Inkoop. Team Inkoop bestaat uit 5 medewerkers en vormt samen met nog 3 andere teams de afdeling Finance, Inkoop, Kwaliteit en Control (FIKC). Je rapporteert aan het Afdelingshoofd FIKC.
De hele afdeling bestaat uit ca. 20 collega’s, met verschillende achtergrond en ervaring. Wat ze met elkaar delen is in ieder geval de motivatie om de beste dienstverlening neer te zetten. Er is een goede basis en ruimte om verder te verbeteren. De onderlinge sfeer is goed en er wordt behalve hard gewerkt ook regelmatig gelachen. 

Jouw profiel

Je beschikt over goede communicatieve en sociale vaardigheden en je weet op een natuurlijke manier tussen alle niveaus binnen de organisatie te schakelen. Je werkt oplossingsgericht en je kunt goed onderhandelen en overtuigen. Het organisatiebelang is daarbij je eerste prioriteit. 
Je hecht waarde aan goede samenwerking. Je hebt een groot analytisch vermogen en ook op strategisch niveau weet je een visie te vertalen naar werkbare (verbeter)stappen.

Verder zien we graag de volgende kwalificaties terug in je profiel:

  • WO  werk- en denkniveau
  • Meerdere jaren ervaring als contractmanager binnen (semi-) overheid of non-profit organisaties
  • Ruime ervaring met contractmanagement in het IV/ICT domein
  • Kennis van actuele wet- en regelgeving op het gebied van contractmanagement binnen de Rijksoverheid
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal

Arbeidsvoorwaarden 

  • De functie van Contractmanager valt in schaal 12 van het Functie Gebouw Rijk (FGR). Dit betekent een bruto maandsalaris (afhankelijk van je kennis en ervaring) tussen € 4.691,- en maximaal € 6.907,- bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
  • Een jaarcontract met de intentie om aansluitend te verlengen voor onbepaalde tijd.
  • Individueel Keuze Budget: 16,5% van je salaris (incl. 8% vakantie-uitkering) en 64 IKB verlofuren. 
  • Hybride werken naar eigen inzicht, natuurlijk wel in onderlinge afstemming met je team.
    >> Ons kantoor is op loopafstand van station Utrecht Centraal, je krijgt een volledige vergoeding van je OV kosten;
    >> Als je thuis werkt dan zijn er goede voorzieningen om een werkplek in te richten, er is een vergoeding voor thuiswerkdagen en een budget voor extra aankleding van je thuiswerkplek. 

En aanvullend:

  • Extra vergoedingen t.o.v. de wet Arbeid en Zorg op het gebied van onder andere geboorteverlof of ouderschapsverlof en bij zorgverlof.
  • Ruime vergoeding van je studiekosten én studietijd bij opleidingen die bijdragen aan jouw functie of loopbaan.
  • Pensioenopbouw (middelloonregeling) bij het ABP met een eigen bijdrage van 8,37% (de verhouding van de werkgevers- en werknemersbijdrage is resp. 70/30).

Wil je nog meer weten over onze arbeidsvoorwaarden, kijk dan op cao Rijk en het Personeelsreglement van het ministerie van VWS 

Meer informatie

Neem voor meer inhoudelijke informatie over de functie contact op met Bob Dijkgraaf, Afdelingshoofd FIKC, via tel. 088 224 8405 Bij vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Jessica Khamis, sr. recruiter, via tel. 06 3102 0598.
Mailen kan natuurlijk ook: werving@cbg-meb.nl

Solliciteren

We kijken uit naar jouw sollicitatie (cv en motivatie), gebruik daar de digitale “solliciteer” knop voor. Binnen drie werkdagen na sluiting van de publicatietermijn mag je een inhoudelijke reactie verwachten. Een selectieprocedure bij het CBG bestaat meestal uit 2 gespreksrondes die we het liefst op ons kantoor in Utrecht plannen. 

Bijzonderheden

  • Van iedereen die bij de Rijksoverheid komt werken wordt een VOG gevraagd.
  • Het CBG streeft naar een diverse samenstelling van haar personeelsbestand en naar een inclusieve organisatie. In een inclusieve werkomgeving komen alle (toekomstige) werknemers tot hun recht, ongeacht zaken zoals leeftijd, geslacht, herkomst, religieuze overtuiging of seksuele geaardheid. Alle medewerkers worden gerespecteerd, en verschillen worden gewaardeerd en zelfs gezocht om voor de organisatie in te zetten.
    Klik hier voor meer informatie over het D&I beleid van de rijksoverheid
  • Het CBG zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we jou uit om te reageren! Samen kijken we dan of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Iedereen is welkom bij het CBG.
  • Na sluitingsdatum is de vacaturetekst online niet altijd meer zichtbaar. We raden je aan om de tekst te downloaden en op te slaan nadat je hebt gesolliciteerd.
  • Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 
Solliciteer
Deel in jouw netwerk Deel op Facebook Deel op X Deel op LinkedIn Afdrukken Tip een vriend(in)
Deadline:
Locatie: Graadt van Roggenweg 500, 3531 AH, Utrecht, Nederland
Afdeling:
Financiën, Inkoop, Kwaliteit & Control
Werk-/denkniveau: Master/doctoraal
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Salarisniveau: schaal 12