Functioneel Beheerder

Iedereen die een medicijn gebruikt, moet daarop kunnen vertrouwen. Dat is waar ruim 500 medewerkers van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) elke dag aan werken, in Nederland én in Europa. Wij beoordelen de werkzaamheid en de veiligheid van medicijnen voor mens en dier, om te bepalen of ze op de markt mogen komen. Daarnaast houden we, na toelating, ook alle risico’s en bijwerkingen van een medicijn scherp in de gaten. 

Goede medicijnen, goed gebruikt. Dat is de kern van ons werk! 

Klik hier voor meer informatie over het CBG

Functioneel beheerder

De IV afdeling van het CBG is in beweging en het Functioneel Beheer team beweegt mee! Met een aantal grote veranderingen voor de deur, zoals de complete vernieuwing van ons kernsysteem, is dit het ideale moment om te starten als functioneel beheerder. Deze baan past bij jou als je graag meedenkt over een visie, maar ook over oplossingen, vernieuwing en risico’s. 

De functie

Als Functioneel Beheerder zorg jij er samen met je collega’s voor dat de belangrijkste applicaties uit ons primaire proces continu goed blijven functioneren. En als er toch een verstoring is, dan zorg je ervoor dat alles zo snel mogelijk opgelost wordt. In veel organisaties is dat sowieso een essentiële taak. Maar bij het CBG, waar met strikte wettelijke deadlines wordt gewerkt in het belang van de veiligheid van patiënten, is het echt een onmisbare rol. Je lost niet alleen verstoringen op, je denkt ook mee over het voorkomen van problemen in de toekomst. Je doet verbetervoorstellen en je legt probleem- en impactanalyses vast. 

Als Functioneel Beheerder werk je in teamverband aan incidentbeheer, wijzigingsbeheer, probleembeheer en gebruikersondersteuning. We richten ons op efficiency en klanttevredenheid, dus het is fijn als je bekend bent met ITIL processen (of je hierin wilt ontwikkelen).

Elke functioneel beheerder heeft een eigen portefeuille aan applicaties en projecten. De belangrijkste aandachtsgebieden die jij onder je hoede krijgt zijn Microsoft365 (en in het bijzonder Sharepoint) en life cycle management van applicaties. 

Om ervoor te zorgen dat alle kennis binnen het team behouden blijft, stel je documentatie op in de vorm van bijvoorbeeld een werkinstructie of functioneel ontwerp. Vanzelfsprekend hou je deze ook actueel.

De afdeling

De IV afdeling van het CBG is ingericht als regie-organisatie en bestaat uit ca. 30 FTE, in hoofdlijn verdeeld over 6 groepen: Informatiebeveiliging & Privacy, Functioneel Beheer, Informatiemanagement, Architectuur, Servicemanagement en Portfoliomanagement. 

Als Functioneel Beheerder werk je in een team van vier collega’s. Het team wordt aangestuurd door de Manager IV. Als team gaan we informeel met elkaar om en we delen een gemeenschappelijk motto: doen wat je zegt en zeggen wat je doet. We werken hybride, waarbij 1 á 2 kantoordagen per week de regel is.

Jouw profiel

Contact met de interne klant is een groot en essentieel onderdeel van je werk. Jouw stijl is zowel professioneel als klantgericht. Je blijft graag betrokken bij wat er speelt in de organisatie en je stelt je proactief en dienstverlenend op in je werk. Je kunt daarnaast ook je grenzen aangeven en die op een positieve manier communiceren. 
Je beschikt over een goed analytisch vermogen en een groot leervermogen, waardoor je je snel nieuwe applicaties eigen kan maken en je bij problemen vaak de juiste richting naar de oplossing ziet.
e bent bereid om incidenteel release- en/of testwerkzaamheden buiten kantooruren uit te voeren.

Verder breng je mee: 

  • HBO werk- en denkniveau, een afgeronde IT-gerelateerde opleiding is een pré;
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal; 
  • Werkervaring als functioneel beheerder;
  • ITIL certificering of bereid om dit in het eerste jaar te behalen;
  • Kennis en ervaring in het beheer van Microsoft365 applicaties is een must;
  • Aantoonbare affiniteit met life cycle management;
  • Het is fijn als je kennis hebt van een of meerdere van de volgende onderwerpen: scrum, Prince2, SQL scripts.

Arbeidsvoorwaarden 

  • De functie van Functioneel Beheerder valt in schaal 10 van het Functie Gebouw Rijk (FGR). Dit betekent een bruto maandsalaris (afhankelijk van je kennis en ervaring) tussen € 3.405,- en maximaal € 5.390,- bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week. 
  • Een jaarcontract met de intentie om aansluitend te verlengen voor onbepaalde tijd.
  • Een fulltime werkweek van 36 uur, als je wil is 32 uur per week ook mogelijk. 
  • Individueel Keuze Budget: 16,5% van je salaris (incl. 8% vakantie-uitkering) en 64 extra verlofuren. 
  • Hybride werken naar eigen inzicht, natuurlijk wel in onderlinge afstemming met je team.
    >> Ons kantoor is op loopafstand van station Utrecht Centraal. We bieden je een fijne en lichte werkplek en een volledige vergoeding van je OV kosten.
    >> Als je thuis werkt dan zijn er goede voorzieningen om een werkplek in te richten en een vergoeding voor thuiswerkdagen.

En aanvullend:

  • Extra vergoedingen t.o.v. de wet Arbeid en Zorg op het gebied van onder andere geboorteverlof of ouderschapsverlof en bij zorgverlof.
  • Ruime vergoeding van je studiekosten én studietijd bij opleidingen die bijdragen aan jouw functie of loopbaan.
  • Pensioenopbouw (middelloonregeling) bij het ABP met een eigen bijdrage van 8,37% (de verhouding van de werkgevers- en werknemersbijdrage is resp. 70/30).

Wil je nog meer weten over onze arbeidsvoorwaarden, kijk dan op cao Rijk en het Personeelsreglement van het ministerie van VWS 

Meer informatie

Neem voor meer inhoudelijke informatie over de functie contact op met Danilo Bardouille, afdelingshoofd IV via tel. 088 2248 481. Bij vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Jessica Khamis, sr. recruiter, via tel. 06 3102 0598.
Mailen kan natuurlijk ook: werving@cbg-meb.nl

Solliciteren

We kijken uit naar jouw sollicitatie (cv en motivatie), gebruik daar de digitale “solliciteer” knop voor. Binnen drie werkdagen na sluiting van de publicatietermijn mag je een inhoudelijke reactie verwachten. Een selectieprocedure bij het CBG bestaat meestal uit 2 gespreksrondes die we het liefst op ons kantoor in Utrecht plannen.  

Bijzonderheden

  • Van iedereen die bij de Rijksoverheid komt werken wordt een VOG gevraagd.
  • Het CBG streeft naar een diverse samenstelling van haar personeelsbestand en naar een inclusieve organisatie. In een inclusieve werkomgeving komen alle (toekomstige) werknemers tot hun recht, ongeacht zaken zoals leeftijd, geslacht, herkomst, religieuze overtuiging of seksuele geaardheid. Alle medewerkers worden gerespecteerd, en verschillen worden gewaardeerd en zelfs gezocht om voor de organisatie in te zetten.
    Klik hier voor meer informatie over het D&I beleid van de rijksoverheid
  • Het CBG zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we jou uit om te reageren! Samen kijken we dan of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Iedereen is welkom bij het CBG.
  • Na sluitingsdatum is de vacaturetekst online niet altijd meer zichtbaar. We raden je aan om de tekst te downloaden en op te slaan nadat je hebt gesolliciteerd.
  • Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 
     
Solliciteer
Deel in jouw netwerk Deel op Facebook Deel op X Deel op LinkedIn Afdrukken Tip een vriend(in)
Deadline:
Locatie: Graadt van Roggenweg 500, 3531 AH, Utrecht, Nederland
Afdeling:
Informatievoorziening
Werk-/denkniveau: Bachelor - HBO
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Salarisniveau: schaal 10