Iedereen die een medicijn gebruikt, moet daarop kunnen vertrouwen. Dat is waar het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) elke dag aan werkt, voor Nederland én voor Europa. Wij beoordelen de kwaliteit en de veiligheid van medicijnen voor mensen en dieren, om te bepalen of ze op de markt mogen komen.
En iedereen binnen het CBG draagt bij aan deze missie. Als medewerker crediteuren zet je je in voor een solide financiële administratie. Op die manier help je mee aan de betrouwbaarheid van onze organisatie, en aan de financiering van onze toekomst.
Het team van de financiële administratie bestaat uit 4 collega’s, met ieder hun eigen specialisatie. Als medewerker crediteuren ben jij dé specialist als het gaat om crediteurenbeheer en de verwerking van inkoopfacturen. Je bent verantwoordelijk voor het hele crediteurenproces, vanaf de intake tot aan de betaling en alle controlemomenten die daarbij horen. Je handelt gemiddeld 3000 facturen per jaar af en jij bent het eerste aanspreekpunt als crediteuren of CBG medewerkers vragen hebben.
De financiële administratie is ingericht volgens purchase to pay principe. Je hebt dan ook regelmatig contact met je collega’s van inkoop en met leveranciers. Het systeem waarmee we werken is deels geautomatiseerd, maar bevat ook nog veel handwerk. En daar ligt een mooie uitdaging! Want we zien een groeiend aantal projecten – en dus ook administratie - op ons afkomen, waardoor we verder willen vernieuwen en automatiseren. Jouw financiële talent én initiatief zijn hierin heel welkom, je krijgt de ruimte om processen te verbeteren en om je ideeën te delen.
Het crediteurenbeheer is jouw domein, maar daarnaast help je je collega’s van debiteuren en accountancy als het moet – en zij jou! Je werkt ook mee aan het opstellen van cijfermatige overzichten en rapportages. En tenslotte zorg je ervoor dat jouw interne klanten en de leveranciers gemakkelijk toegang hebben tot de meest actuele en begrijpelijke gebruikersinformatie.
De financiële administratie maakt deel uit van de afdeling FIKC: Finance, Inkoop, Kwaliteit en Control. De hele afdeling bestaat uit ca. 20 collega’s, met verschillende achtergrond en ervaring. Wat ze met elkaar delen is in ieder geval de motivatie om de beste dienstverlening neer te zetten.
De onderlinge sfeer is goed en er wordt behalve hard gewerkt ook regelmatig gelachen. Alle FIKC collega’s werken hybride, met als streven dat je gemiddeld 50% van je werktijd op kantoor in Utrecht bent en dat teams in ieder geval 1 dag per week allemaal tegelijk aanwezig zijn.
Je bent sterk gericht op kwaliteit: de juistheid, tijdigheid en volledigheid van de crediteurenadministratie. Je bent een kei in helder communiceren en je weet in het contact met je klanten altijd de juiste toon te vinden. Je houdt van het beheren én verbeteren van processen en je laat daarin graag initiatief zien.
Verder neem je de volgende kwalificaties mee:
Competenties die bij deze functie horen: accuraat werken, klantgerichtheid, voortgangscontrole, integriteit, samenwerken.
Wil je nog meer weten over onze arbeidsvoorwaarden, kijk dan op cao Rijk en het Personeelsreglement van het ministerie van VWS
Neem voor meer inhoudelijke informatie over de functie contact op met Bob Dijkgraaf, afdelingshoofd FIKC, via tel. 088 224 8405. Bij vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Jessica Khamis, sr. recruiter, via tel. 06 3102 0598.
Mailen kan natuurlijk ook: werving@cbg-meb.nl
We kijken uit naar jouw sollicitatie (cv en motivatie), gebruik daar de digitale “solliciteer” knop voor. Binnen drie werkdagen na sluiting van de publicatietermijn mag je een inhoudelijke reactie verwachten. Een selectieprocedure bij het CBG bestaat meestal uit 2 gespreksrondes die we het liefst op ons kantoor in Utrecht plannen.
Klik hier voor meer informatie over het D&I beleid van de rijksoverheid