Medewerker Crediteuren

Iedereen die een medicijn gebruikt, moet daarop kunnen vertrouwen. Dat is waar het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) elke dag aan werkt, voor Nederland én voor Europa. Wij beoordelen de kwaliteit en de veiligheid van medicijnen voor mensen en dieren, om te bepalen of ze op de markt mogen komen. 
En iedereen binnen het CBG draagt bij aan deze missie. Als medewerker crediteuren zet je je in voor een solide financiële administratie. Op die manier help je mee aan de betrouwbaarheid van onze organisatie, en aan de financiering van onze toekomst.

De functie

Het team van de financiële administratie bestaat uit 4 collega’s, met ieder hun eigen specialisatie. Als medewerker crediteuren ben jij dé specialist als het gaat om crediteurenbeheer en de verwerking van inkoopfacturen. Je bent verantwoordelijk voor het hele crediteurenproces, vanaf de intake tot aan de betaling en alle controlemomenten die daarbij horen. Je handelt gemiddeld 3000 facturen per jaar af en jij bent het eerste aanspreekpunt als crediteuren of CBG medewerkers vragen hebben.

De financiële administratie is ingericht volgens purchase to pay principe. Je hebt dan ook regelmatig contact met je collega’s van inkoop en met leveranciers. Het systeem waarmee we werken is deels geautomatiseerd, maar bevat ook nog veel handwerk. En daar ligt een mooie uitdaging! Want we zien een groeiend aantal projecten – en dus ook administratie - op ons afkomen, waardoor we verder willen vernieuwen en automatiseren. Jouw financiële talent én initiatief zijn hierin heel welkom, je krijgt de ruimte om processen te verbeteren en om je ideeën te delen.

Het crediteurenbeheer is jouw domein, maar daarnaast help je je collega’s van debiteuren en accountancy als het moet – en zij jou! Je werkt ook mee aan het opstellen van cijfermatige overzichten en rapportages. En tenslotte zorg je ervoor dat jouw interne klanten en de leveranciers gemakkelijk toegang hebben tot de meest actuele en begrijpelijke gebruikersinformatie. 

De afdeling

De financiële administratie maakt deel uit van de afdeling FIKC: Finance, Inkoop, Kwaliteit en Control. De hele afdeling bestaat uit ca. 20 collega’s, met verschillende achtergrond en ervaring. Wat ze met elkaar delen is in ieder geval de motivatie om de beste dienstverlening neer te zetten.

De onderlinge sfeer is goed en er wordt behalve hard gewerkt ook regelmatig gelachen. Alle FIKC collega’s werken hybride, met als streven dat je gemiddeld 50% van je werktijd op kantoor in Utrecht bent en dat teams in ieder geval 1 dag per week allemaal tegelijk aanwezig zijn. 

Jouw profiel

Je bent sterk gericht op kwaliteit: de juistheid, tijdigheid en volledigheid van de crediteurenadministratie. Je bent een kei in helder communiceren en je weet in het contact met je klanten altijd de juiste toon te vinden. Je houdt van het beheren én verbeteren van processen en je laat daarin graag initiatief zien. 

Verder neem je de volgende kwalificaties mee:

  • Minimaal een afgeronde MBO-4 opleiding in financieel-economische richting (of MBA);
  • Enkele jaren ervaring in een financieel-administratieve functie;
  • Relevante ervaring met klant- en leverancierscontact;
  • Goede kennis van MS Office (met name Excel) en bij voorkeur ook van Exact Globe en Spendmanagement;
  • Goede beheersing in woord en geschrift van Nederlands en Engels.

Competenties die bij deze functie horen: accuraat werken, klantgerichtheid, voortgangscontrole, integriteit, samenwerken.

Arbeidsvoorwaarden 

  • De functie van medewerker crediteuren (medewerker financiële administratie) valt in schaal 7 van het Functie Gebouw Rijk (FGR). Dit betekent een bruto maandsalaris (afhankelijk van je kennis en ervaring) tussen € 3.016,- en maximaal € 3.879,- bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
  • Een jaarcontract met de intentie om aansluitend te verlengen voor onbepaalde tijd.
  • Een werkweek van 36 uur, minder is ook zeker mogelijk (24 of 32 uur).
  • Individueel Keuze Budget: een maandelijkse opbouw ter waarde van 16,5% van je salaris (incl. 8% vakantie-uitkering). 
  • 208 verlofuren per jaar (en de mogelijkheid om bij te kopen).
  • Een fijne, lichte werkplek op loopafstand van station Utrecht Centraal en volledige vergoeding van je OV kosten voor woon/werkverkeer.
  • Laptop en mobiele telefoon “van de zaak”.
  • Een budget (€ 750,-) om je thuiswerkplek in te richten en een vergoeding voor je thuiswerkdagen (€ 2,40 per dag). 

En aanvullend:

  • Extra vergoedingen op het gebied van onder andere geboorteverlof of ouderschapsverlof en bij zorgverlof.
  • Ruime vergoeding van je studiekosten én studietijd bij opleidingen die bijdragen aan jouw functie of loopbaan.
  • Pensioenopbouw (middelloonregeling) bij het ABP met een eigen bijdrage van 8,37% (de verhouding van de werkgevers- en werknemersbijdrage is resp. 70/30).

Wil je nog meer weten over onze arbeidsvoorwaarden, kijk dan op cao Rijk en het Personeelsreglement van het ministerie van VWS 

Meer informatie

Neem voor meer inhoudelijke informatie over de functie contact op met Bob Dijkgraaf, afdelingshoofd FIKC, via tel. 088 224 8405. Bij vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Jessica Khamis, sr. recruiter, via tel. 06 3102 0598.

Mailen kan natuurlijk ook: werving@cbg-meb.nl

Solliciteren

We kijken uit naar jouw sollicitatie (cv en motivatie), gebruik daar de digitale “solliciteer” knop voor. Binnen drie werkdagen na sluiting van de publicatietermijn mag je een inhoudelijke reactie verwachten. Een selectieprocedure bij het CBG bestaat meestal uit 2 gespreksrondes die we het liefst op ons kantoor in Utrecht plannen. 

Bijzonderheden

  • Van iedereen die bij de Rijksoverheid komt werken wordt een VOG gevraagd.
  • Het CBG streeft naar een diverse samenstelling van haar personeelsbestand en naar een inclusieve organisatie. In een inclusieve werkomgeving komen alle (toekomstige) werknemers tot hun recht, ongeacht zaken zoals leeftijd, geslacht, herkomst, religieuze overtuiging of seksuele geaardheid. Alle medewerkers worden gerespecteerd, en verschillen worden gewaardeerd en zelfs gezocht om voor de organisatie in te zetten.

Klik hier voor meer informatie over het D&I beleid van de rijksoverheid

  • Het CBG zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we jou uit om te reageren! Samen kijken we dan of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Iedereen is welkom bij het CBG.
  • Na sluitingsdatum is de vacaturetekst online niet altijd meer zichtbaar. We raden je aan om de tekst te downloaden en op te slaan nadat je hebt gesolliciteerd.
  • Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 
Solliciteer
Deel in jouw netwerk Deel op Facebook Deel op X Deel op LinkedIn Afdrukken Tip een vriend(in)
Deadline:
Locatie: Graadt van Roggenweg 500, 3531 AH, Utrecht, Nederland
Afdeling:
Financiën, Inkoop, Kwaliteit & Control
Werk-/denkniveau: MBO
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Salarisniveau: schaal 7